What is "Research & Development"?
I am a Technasium student, which means I am taking a course at school called Onderzoeken & Ontwerpen (O&O), which is Dutch for Research & Development. Because of this I am trained at brainstorming, researching, planning, presenting and a lot more useful skills.
For this course I had to design products or think of solutions for real companies, for example a new foot prosthesis or a solution for the problem of invasive species. All of this is had to be done in a team of 2/3 other people and the project's length varies from 3 months to a whole school year.
For this course I had to design products or think of solutions for real companies, for example a new foot prosthesis or a solution for the problem of invasive species. All of this is had to be done in a team of 2/3 other people and the project's length varies from 3 months to a whole school year.
The projects
In vwo 1-3, our teacher and the school gave us the projects, which all had a length of three months (or ¼ of a school year). The whole class was working on the same project. The first project in vwo 4 was a project with different problems, but the same client. So we actually did not have quite the same project. This one was six months again. Then the next project was like the previous projects (except for the one before this one), but the last project, we had to find our own client. This is the project for Bravis Hospital. This project took 5 months.
Then, in vwo 5, we had to complete two projects, each of 5 months. For me those projects were a project about a foot prosthesis and a project about the calculation of phosphate rights.
Finally, in vwo 6 there was only one project: the "exam" project.
Then, in vwo 5, we had to complete two projects, each of 5 months. For me those projects were a project about a foot prosthesis and a project about the calculation of phosphate rights.
Finally, in vwo 6 there was only one project: the "exam" project.
My projects (click to extend)
Here are the four "free choice"-projects, which are also the most important projects, in chronological order.
The first three projects each took 5 months, the last project took a whole academic year.
(The last project is not yet complete, so it is not listed here yet.)
The first three projects each took 5 months, the last project took a whole academic year.
(The last project is not yet complete, so it is not listed here yet.)
Technasium-projecten
Vul dit met informatie over de projecten die je de afgelopen jaren hebt gedaan bij O&O. Je hoeft ze echt niet allemaal te noemen, maar kies die projecten die je leuk vond en/of waar je een mooi resultaat (prototype) hebt behaald. Gebruik foto’s en materiaal uit je verzameling. Maak het overzichtelijk en leg altijd uit wat de opdracht was, hoe je tot een resultaat bent gekomen en wat je leuk vond aan de opdracht (natuurlijk ook waarom jij vindt dat het resultaat zo goed was).
In ieder geval moet je hier de meesterproef laten zien, compleet met formulering van de opdracht, resultaten enz. Laat zien waar je trots op bent. Niet vergeten de opdrachtgever en het bedrijf (logo!) te vermelden.
Competenties
Laat hier de competentieroos van de meesterproef zien. Geef wel even kort uitleg welke competenties je goed beheerst en welke nog meer ontwikkeld moeten worden. De informatie kan je uit je evaluatie halen.
POL
Neem hier je POL in op. Dat kunnen er meer zijn. Wanneer het een ppt is kan je deze waarschijnlijk wel uploaden. Schrijf daar wel uitleg bij, want alleen een aantal dia's in een ppt is vaak niet duidelijk genoeg.
De bezoeker van deze pagina moet hier kunnen zien waar je allemaal beter in bent geworden. De bewijsvoering hiervoor haal je uit de projecten. Gebruik plaatjes, foto's en ander materiaal die je bij de projecten hebt verzameld.
Vul dit met informatie over de projecten die je de afgelopen jaren hebt gedaan bij O&O. Je hoeft ze echt niet allemaal te noemen, maar kies die projecten die je leuk vond en/of waar je een mooi resultaat (prototype) hebt behaald. Gebruik foto’s en materiaal uit je verzameling. Maak het overzichtelijk en leg altijd uit wat de opdracht was, hoe je tot een resultaat bent gekomen en wat je leuk vond aan de opdracht (natuurlijk ook waarom jij vindt dat het resultaat zo goed was).
In ieder geval moet je hier de meesterproef laten zien, compleet met formulering van de opdracht, resultaten enz. Laat zien waar je trots op bent. Niet vergeten de opdrachtgever en het bedrijf (logo!) te vermelden.
Competenties
Laat hier de competentieroos van de meesterproef zien. Geef wel even kort uitleg welke competenties je goed beheerst en welke nog meer ontwikkeld moeten worden. De informatie kan je uit je evaluatie halen.
POL
Neem hier je POL in op. Dat kunnen er meer zijn. Wanneer het een ppt is kan je deze waarschijnlijk wel uploaden. Schrijf daar wel uitleg bij, want alleen een aantal dia's in een ppt is vaak niet duidelijk genoeg.
De bezoeker van deze pagina moet hier kunnen zien waar je allemaal beter in bent geworden. De bewijsvoering hiervoor haal je uit de projecten. Gebruik plaatjes, foto's en ander materiaal die je bij de projecten hebt verzameld.
1. Privacy within the I.C.U.
Client: Bravis hospital roosendaalThe goal was to come up with a system, which could give the patients at the Intensive Care Unit some more privacy. The Intensive care was a recently built area of the hospital and there were no walls, only glass. This made the place very bright, but also very "transparent" (which gave ICU a whole new meaning). When you're in an ICU, you'd really like to have some privacy from time to time. But the employees should also be able to see the patients, if necessary. Thus we came up with a system that could be switched from opaque to transparent and vice versa. We made a smart, cheap design using smart film or smart glass, which could be controlled by the employees.
|
3. the calculation of phosphate rights
Text is not written yet...
4. Particle camera vs particle app (exam project)
Text is not written yet...